header

שיט לווייתנים, שיט קרחונים באיסלנד ופרסום בגוגל

ליצירת קשר אודות פרסום בגוגל נא להשתמש בטופס יצירת הקשר שמימין

 
SITEFORSEO1-ICELAND-7-2011-PACK1-TILL17-ICE1- 392.jpg
 מנכל מיינפריים סיסטמס - לקוח של שיט הקרחונים. החברה
רכשה פרסום אפקטיבי
SITEFORSEO2.jpg
 מתוך האתר של שיט הליויתנים. רכשו פרסום לא אפקטיבי
אנו המנהלים קמפיינים ופעולות קידום אתרים של לקוחותינו שמים לנגד עינינו מספר כללים שלעתים לאחרים הם נראים יבשים, משהו דומה לדברים שאומרים המרצים באוניברסיטה, שעליך לזכור היטב על מנת לעבור את בחינות התואר. הדברים הופכים אמיתיים וחיים ברגע שנתקלים בהם בזמן אמת, במקרה אמיתי, גם אם מדובר על אנשים החיים עשרות אלפי קילומטרים מאיתנו.
 
אספר לכם על מקרה כזה. ביולי 2011 יצאתי עם אשתי לטיול מתוכנן היטב באיסלנד "ארץ הקרח והאש". לאיסלנד יש שפע של נופים ואטרקציות להציע למטייל. נופים הכוללים בין היתר מפלים, משטחי לבה אינסופיים, הרים ירוקים וקרחונים. מבחינת שייט קיימים שני סוגים עיקריים.
הראשון הינו שייט המציע אטרקציה של צפייה (לא מובטחת...) בלווייתנים העשויים לצוץ מפעם לפעם מעל המים – שייקרא לצורך הדוגמא שלנו "שייט הלווייתנים". סוג שני, באזור הקרחונים (אחד מהם) של איסלנד הינו שייט בו שטים בין הקרחונים שנמסו, והצפים בגדלים שונים באזור הקרחונים בלב איסלנד. נקרא לשייט זה " שייט הקרחונים".
 
בטיסתי לכיוון איסלנד (מבריסל) שולבו מספר פרסומות בסרטים ותשדירי המידע של חברת התעופה. אחד מהם היה של שייט הקרחונים. עם הופעת הסרטון אמרתי לאשתי "מהלך יפה" וזו השיבה "שוב אתה עם ענייני העבודה" והוסיפה " ובכלל אנו התכוונו לצאת לשייט הקרחונים בכל מקרה". הסברתי שבכל זה מהלך חכם בגלל הרלוונטיות של הפרסום והעובדה שרבים עדיין "לא סגורים" על השייט. 
לאחר טיול מדהים באיסלנד, שאגב מתועד באתר איסלנד שהכינה (הפתעה!) אשתי, חזרנו בטיסה עם אותה חברת תעופה. עם הדלקת המסכים האישיים ועוד לפני הסרט על הוראות הבטיחות מופיעות, כמובן (!) הפרסומות. בטיסה זו ישב לידי  (במקום השלישי שבמטוס) מי שהסתבר שהוא איש עסקים איסלנדי.
הפרסומות מתחילות... והפרסומת הראשונה היתה של שייט הלווייתנים. מיד כשהופיעה אמרתי, כנראה, באופן אוטומטי, "אלוהים ישמור!". האיסלנדי, שלא אמור להבין עברית, כנראה שהבין ושאל מיד "מה לא בסדר?". אמרתי לו שאני מתנצל אך לא יכולתי להתאפק בראותי משרד פרסום השורף לריק את כספו של הלקוח. המשכתי להסביר: מרבית הנוסעים במטוס הינם תיירים, כמונו, שעכשיו כבר סיימו את הטיול שלהם באיסלנד. הסיכוי שיהפכו ללקוחות " שייט הלווייתנים" הוא אפסי.
סיפרתי לו גם על המהלך החכם שעשה העסק האחר "שייט הקרחונים" שהציג את הפרסומות בטיסת ההלוך בה הקהל כלל תיירים הנכנסים לאיסלנד ובטח לא שילמו את מיטה כספם על הטיסה על מנת לשבת בארץ זו באפס מעשה.
 
הרלוונטיות הינה שם המשחק פה. בעוד שייט הקרחונים הציג את הפרסומת לקהל רלוונטי בזמן רלוונטי, הציגו "שייט הלווייתנים" לאותו קהל בדיוק, אך כשהוא כבר לא רלוונטי.
איש העסקים האיסלנדי היה נפעם מההסבר. בעודי ממשיך הסתיים הסרט של חברת התעופה והוראות הבטיחות ו... נחשו מה? אני מאמין שניחשתם – שוב פרסומות!
ושוב "שייט לווייתנים"! הפעם האיסלנדי הוא זה שאמר " או לא, שוב הם?"
הבחור התלהב והוסיף מחמאה גם לי וגם למתחריי בקרב "כוחותינו": "אתם הישראלים טובים!" .
 
מייד נגש לתכל'ס וביקש לבדוק את האפשרות שמיינפריים סיסטמס הישראלית תעבוד בשבילו. בזמן זה כבר הבנתי במה עיסוקו. האיסלנדי הנחמד משווק ציוד חקלאי. לא שיש לי משהו נגד ייצוא ובטח הייתי מוכן לקבל לקוחות נחמדים כמו האיסלנדי אבל מה לעשות, חייבים להיות מקצועיים. "הבחירה בנו לא תהיה טובה לכך בדיוק מאותה הסיבה. אתה, להבדיל מחברות השיט, לא מוכר לתיירים, אתה עוסק עם השוק המקומי בלבד. בגלל המרחקים הגדולים בין הלקוחות בארצך והפיזור של הלקוחות אני מציע לך לבחור בפרסום בגוגל, שינוהל על ידי חברה מקומית." 
האיסלנדי הנמרץ שהבין את ערך השיחה לעסקיו שלף מיד פנקס ועט והתחיל לרשום. אני המשכתי. בחר לך חברה בעלת ניסיון וידע בפרסום בגוגל, בקש שיעשו עבורך "חקר מילות מפתח". כך תוכל לבחון אילו צירופים שמחפשים חקלאים באיסלנד עשויים להוביל לחשיפה לאלו שעשויים להתעניין במוצרים שלך. והוא כמו תלמיד רציני מיהר להוסיף: " אלו שרלוונטיים לעסק שלי".
השיחה ארכה באופן ידידותי גם על נושאים נוספים כמו המסע שערכנו אני ואשתי בהקיפנו את ארצו המדהימה. 

הכותב הינו מנכ"ל מיינפריים סיסטמס בע"מ.


מבצע אתר אינטרנט
צור קשר
 
 
 
מאשר/ת לקבל ניוזלטר